Στοχοθεσία

Η έρευνά μας θα οδηγήσει στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση εκτός Ελλάδας, που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες γλωσσικές ανάγκες των νεαρών νεομεταναστών. Οι προτάσεις θα σχετίζονται με την παραγωγή διδακτικού υλικού για την υποστήριξη εκπαιδευτικών, γονέων και των ίδιων των παιδιών κατά την γλωσσική επαφή τους με την ελληνική γλώσσα.

Σε δεύτερο επίπεδο, η έρευνά μας θα συμβάλει στην ανάδειξη της πολυσύνθετης ζωής Ελλήνων και Ελληνίδων εφήβων νεομεταναστών σε Αυστραλία και Γερμανία, φωτίζοντας όψεις που παραμένουν στην αφάνεια.

Μέθοδος

Θα πραγματοποιήσουμε δύο συνεντεύξεις μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μία με το παιδί και μία με έναν γονέα/κηδεμόνα του, σε μέρα και ώρα που να βολεύει τους ίδιους. Κάθε συνέντευξη θα έχει διάρκεια 50 – 70 λεπτά. Από το παιδί θα ζητηθεί να περιγράψει την καθημερινότητά του με έμφαση στην επαφή του με την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Ενδεχομένως, με τη σύμφωνη γνώμη τη δική του και των γονέων/κηδεμόνων, να μας δείξει βιβλία, τετράδιά του ή κάποια ιστοσελίδα που του αρέσει ή γράφει. Ο γονέας/κηδεμόνας θα μας περιγράψει κυρίως τον τρόπο ζωής του παιδιού στην Αυστραλία/Γερμανία, κάνοντας συγκρίσεις με την Ελλάδα.

 

Όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα , η έρευνά μας συμμορφώνεται πλήρως με όσα ορίζει η Νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή θεμελιωδών δεοντολογικών αρχών καθώς και με τον Κανονισμό 2016/679 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (GDPR). Αυτό σημαίνει πως για τους συμμετέχοντες στην έρευνα θα χρησιμοποιηθούν ψευδώνυμα και κανένα προσωπικό τους στοιχείο δε θα δημοσιευθεί. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να διακόψουν τη συμμετοχή τους στην έρευνα οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμούν.

Επιστημονικό πλαίσιο

Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για να μάθετε περισσότερα για το μεθοδολογικό υπόβαθρο της έρευνάς μας

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ Αφετηρια

Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό σήμερα

ΑΝασκοπηση του πεδιου

Ευρήματα και προβληματισμοί της σχετικής κοινωνιογλωσσολογικής έρευνας